czwartek, 6 października 2011

Roladki z indyka z figami w sosie morelowym


             Zastanawiałam się, jak mogłabym podać sznycle z indyka, zamiast standardowego panierowania ich i smażenia a la schabowe. Przejrzałam szafkę i okazało się, że mam sporo fig, które trzeba by wkrótce zużyć.  Do końca nie wiedziałam, jaki będzie efekt kombinowania nadzienia figowego z indykiem i sosem morelowym, i czy w ogóle taka fuzja da się na koniec zjeść :) ale okazało się, że powstało bardzo wykwintne i niezwykle smaczne danie. 


Składniki:
  • 4-5 niewielkich sznycli z piersi indyka
  • 5-6 suszonych fig
  • kilka łyżek jogurtu
  • 2 łyżki oleju kukurydzianego
  • 2 łyżki śmietankowego, gęstego twarożku, np. Filadelfia
  • 1/2  łyżeczki tymianku
  • 1 płaska łyżeczka pieprzu ziołowego
  • 1/4 łyżeczki białego pieprzu
  • 1 płaska łyżeczka soli
Sos:
  • 1 mała posiekana cebula
  • 4 duże łyżki chutneya morelowego
  • 100 ml słodkiej śmietanki 30%
  • sól, pieprz do smaku

         
    1. Kotlety lekko rozbiłam, jogurt wymieszałam z solą, olejem, pieprzem ziołowym i płatkami chili. Marynatą natarłam kotlety, odstawiłam do lodówki na całą noc.
    2. Figi pokroiłam na niewielkie kawałki, ale nie siekałam. Wymieszałam z tymiankiem, serkiem i białym pieprzem. Farsz powinien być gęsty i zwarty.
    3. Na każdym płacie mięsa kładłam łyżkę figowego farszu, dokładnie zwijałam, lekko docisnęłam, obtoczyłam gotowe roladki w mące.
    4. Smażyłam na dobrze rozgrzanym klarowanym maśle po kilkanaście minut z każdej strony, następnie przykryłam patelnię, zmniejszyłam ogień i dusiłam 10 minut.
    5. Wyjęłam roladki, zlałam tłuszcz z patelni, położyłam ponownie na ogniu i skarmelizowałam na niej cebulkę (nie powinna się przypalić!). Wrzuciłam chutney, doprowadziłam do lekkiego wrzenia, wlałam śmietankę i gotowałam sos kilka minut do wyraźnego zgęstnienia.
    6. Zmiksowałam sos na gładko, włożyłam do niego z powrotem roladki i chwilkę jeszcze podgrzałam.
    Podawałam z puree ziemniaczanym i sałatą fryzyjską z pomidorami.

    9 komentarzy:

    1. faktycznie bardzo niecodzienne i wykwintne połączenie, bardzo mi się podoba

      OdpowiedzUsuń
    2. Dość ciekawe połączenie i intrygujące... ale figi... ja kocham figi, więc nieważne w jakiej formie podane, chętnie bym zjadła wszystko z dokładka :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Jeśli smakują tak dobrze jak wyglądają, to ja biorę:)
      Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    4. Rany, zgłodniałam! Bardzo apetyczne zdjęcia:)

      OdpowiedzUsuń
    5. Kasiu ale to musi być smaczne,uwielbiam takie roladki zamiast zwykłej podeszwy na talerzu więc zapisuję sobie i wykorzystam przy najbliższej okazji:)Te pierwsze zdjęcie wygląda super jakbyś podrzuciła wszystko do góry ,jak w reklamie bardzo apetyczne zdjęcie:)

      OdpowiedzUsuń
    6. kurczak zupełnie "w moim stylu" tez pewnie wykorzystam podobne połączenie :)

      OdpowiedzUsuń
    7. Bardzo ciekawy przepis.A roladki prezentują sie wspaniale :-)

      OdpowiedzUsuń
    8. Jak widzę połączenie mięsa z owocami, to zawsze biorę w ciemno :-))) Uwielbiam :-))))

      OdpowiedzUsuń

    Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
    Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...