poniedziałek, 10 października 2011

Makaron paccheri z dynią i szynką parmeńską


               Tym razem gotowałyśmy z Pyzą. Nazbierało się sporo osób chętnych (pełną listę osób i blogów znajdziecie u Pyzy),a danie było naprawdę wyjątkowe, bardzo się cieszę, że mam je w swojej kolekcji makaronów. Bardzo aromatyczne i lekkie. Szałwia wspaniale podkreśliła aksamitny, maślano-szynkowy smak sosu. Jak dla mnie to nawet mogło być jej więcej, dlatego w swoim daniu poczyniłam pewne proporcjonalne zmiany. Miałam oryginalny makaron z przepisu, paccheri - jest on dość gruby i duży, z pewnością zagłuszyłby sobą niewielkie proporcje podane w przepisie. Ale całość - rewelacyjna! Dziękujemy, Pyzo! :)
Prezydent z Prezydentową.


Składniki na 2 osoby:  

200 g makaronu paccheri   
2 łyżki masła 
4 łyżki tartego parmezanu
4 pokrojone w paski cienkie plasterki szynki parmeńskiej
2 łyżki uprażonych i drobno posiekanych orzeszków pinii (nie dawałam)
świeżo zmielony czarny pieprz



    Sos dyniowy
    400 g obranej i pokrojonej w kostkę dyni
    4 łyżki oliwy z oliwek
    4- 6 listków posiekanej świeżej szałwii
    150 ml białego wytrawnego wina 

    Aby przygotować sos, należy sparzyć dynię wkładając ją do wrzącej, lekko osolonej wody na 5 minut. Odcedzić, wymieszać ją dokładnie z szałwią i oliwą z oliwek. Doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem i piec 40 min. w temperaturze 170st.C - najlepiej piec dynię w naczyniu, w którym potem będziemy robić sos. Po wyjęciu z piekarnika postawić naczynie na gazie/ogniu, dodać szynkę parmeńską, dolać wino i zagotować.
    Makaron ugotować al dente w dużej ilości wody - 1 litr wody na 100g makaronu - z odrobiną oliwy z oliwek, od czasu do czasu mieszając. Makaron odcedzić. Włożyć makaron do sosu a gdy sos będzie zbyt gęsty dodać 2 łyżki wody z gotowania,  zestawić z ognia, dodać masło i parmezan, delikatnie wymieszać. 
    Doprawić świeżo zmielonym pieprzem. Ja posypałam siekaną, świeżą, papryczką chili i parmezanem :)



    7 komentarzy:

    1. Pięknie się prezentuje! Jeden przepis, tyle wydań:) Zjadłabym tej Twojej wersji trochę:)
      Pozdrawiam ciepło!

      OdpowiedzUsuń
    2. dzięki za wspólne gotowanie :-) piękne danie Ci wyszło!

      OdpowiedzUsuń
    3. Dzięki za wspólne pichcenie, kiedy kolejne?

      OdpowiedzUsuń
    4. Kasiu aż zawyłam auuuu pięknie podane żałuję że nie gotowałam z wami,bardzo mi odpowiada twoja wersja mniam ,mniam:)

      OdpowiedzUsuń
    5. Bardzo mi się podoba! Dodaję do zakładek :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Kolejne wspaniałe danie w Twoim wykonaniu :)
      Szynkę parmeńską baaaaardzo lubię, tak jak i dynię :)

      OdpowiedzUsuń

    Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
    Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...