niedziela, 14 sierpnia 2011

Niemiecka zupa Seler-Ser

             
               To moja propozycja, inspirowana przepisem z ostatniego numeru niemieckiego czasopisma kulinarnego "Meine Familie und Ich". Prosta, smaczna, oryginalna zupa selerowo-serowa. Uznałam, że to może być bardzo ciekawa propozycja, bo selerowe zupy raczej nie są zbyt popularne, a szkoda. W końcu seler uznawany jest za afrodyzjak! ;) Przekonajcie się sami...

Niemiecka zupa selerowo-serowa


Składniki:
750 ml bulionu warzywnego
1 łyżka masła
300 g selera naciowego (łodygi i liście)
100 g selera w korzeniu
1 mała pietruszka
mały kawałek kalarepki
mały kawałek zielonej części pora
1 nieduża marchewka
100 g goudy lub ementalera
100 ml śmietanki 30%
sól, pieprz z młynka
odrobina natki pietruszki i sosu pomidorowego do dekoracji (ewentualnie)


Z liści selera odłożyłam kilka najmłodszych i najładniejszych do dekoracji. Następnie wszystkie warzywa, oprócz marchewki, pokroiłam na małe kawałki, podsmażyłam lekko na łyżce masła.
Bulion zagotowałam, wrzuciłam całą marchewkę, oraz resztę warzyw, gotowałam ok. 30 min. Wyciągnęłam marchewkę, wlałam śmietankę, doprawiłam solą i pieprzem, trzymałam na malutkim ogniu ok. 5 minut, całość zmiksowałam.
Ser starłam na tarce o malutkich oczkach, wrzuciłam do zupy, żeby się roztopił.
Do miseczek włożyłam trochę makaronu, wlałam gorącą zupę, udekorowałam kropkami sosu pomidorowego, posiekanym listkami selera, natką i plasterkami marchewki. Smacznego!
UWAGA: zupa powinna być podawana bardzo gorąca, inaczej ser się zbije w niezbyt apetyczne kulki!


Ta zupa bierze udział w akcjach:

Konkurs Winiary! Zupa jak malowana!

7 komentarzy:

  1. cudności zupka i w moim guście - chyba specjalnie dla mnie :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy tą zupę też mi zrobisz?? Jest rewelacyjna! Strasznie mi się podoba! Może zaszaleję i zrobię sobie...
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Specjalnie dla Pyzy, szkoda, że jej nie było, z Pyzą smakuje lepiej! ;)
    Asiu-oczywiście, tę i jeszcze rosół plus schabowe! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hahahahaha!!! To poproszę!!:):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że pewne zmiany się tutaj poczyniły :)
    Zupa wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba ta zupa i pewnie jest bardzo aromatyczna i smaczna:)

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...