niedziela, 17 lipca 2011

Dżem czereśniowy

                   
                      Czereśnie uwielbiam. Kojarzą mi się z dzieciństwem i łażeniem po drzewach. Smakują mi zawsze tak samo, słodko i beztrosko. A dżem czereśniowy trudno kupić, a jeszcze trudniej dobry. Dlatego w tym roku robię sama, według własnej receptury. Eksperymentowałam, łącząc ulubione aromaty, które moim zdaniem świetnie się przenikają i uzupełniają.
Efekt - dżem czereśniowy z lekką nutką korzenną. Może mój pomysł Was zaintryguje...? ;)

Dżem czereśniowy

  
Składniki:
1 kg czereśni
5 goździków
350 g cukru (lub mniej, polecam stopniowo słodzić w miarę gotowania)
2 pomarańcze na sok 
1 żelfix 2:1 
sok z połówki cytryny (opcjonalnie, ja dodałam, bo lubię kwaskowate dżemy)


  Czereśnie wydrylowałam, włożyłam do garnka, wrzuciłam goździki (można użyć worczka lub metalowego pojemniczka do gotowania przypraw, ponieważ trzeba je będzie wyjąć!), wsypałam cukier, gotowałam ok. 20 minut na średnim ogniu, mieszając. Obie pomarańcze sparzyłam, z jednej starłam skórkę, z obu wycisnęłam sok. 
Wyciągnęłam z garnka goździki, całość lekko zmiksowałam, dodałam skórkę, sok pomarańczowy i sok z cytryny. Gotowałam ok 10 minut na małym ogniu, wypełniłam gorącym dżemem słoiki. Pasteryzowałam ok. 15 minut.



Przepis bierze udział w akcji:
Akcja przetwory 2011

2 komentarze:

  1. No, no... nie jadłam nigdy czereśniowego dżemu.
    jednak znająć moje upodobanie do korzennych przypraw w dżemach, nalewkach, itd. zrobiłabym ten przepis bez goździków ;)

    Widzę, że już wykorzystałaś swoje piękne słoiczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. goździki z czereśniami.. takich cudnych smaków jeszcze nie znam.

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...